Programy pro 2. stupeň a střední školy

Jak vypadal Hus? Program ke knize Kláry Smolíkové H. U. S.H. U. S.: Proč by nás měl dnes, po šesti stech letech po upálení, zajímat Jan Hus? - společné objevovaní, jak se v čase proměňovala interpretace významu Jana Husa. Studentům budou předkládány různé situace, ke kterým budou zaujímat stanoviska, aby si sami pro sebe uvědomili, kdy by volili kompromis, kdy by ustoupili a kdy je nutno čelit světu a hájit vlastní pravdu. Dalším sledovanou linií je práce s citáty Jana Husa, T. G. Masaryka, K. H. Borovského či V. Havla, které jsou v knize použity jako samostatná linie. Beseda tak sleduje nejen cíle dějepisu, ale i průřezových témat osobnostní a sociální výchovy a výchovy mediální.  (od 7. třídy ZŠ)

Jak se staví město: Od lokátora po výstavnou radnici - vydáme se na cestu časem až do středověku, do doby zakládání měst. Společně si vysvětlíme, kdo a proč města zakládal, kdo města budoval a kdo v nich usiloval o vliv. Navštívíme dům řemeslníka i městskou radnici, zjistíme, k čemu sloužily řemeslnické cechy nebo proč býval vedle radničních vrat loket. Vysvětlíme si, k čemu jsou muzea. (do 7. třídy ZŠ)

Viktorka a vesmírná dobrodružství: Hvězdy komiksového vesmíru - účastníci programu se vydají na výpravu po historii komiksu, dozví se o zrození superhrdinů i o fenoménu filmových adaptací komiksů. V tvůrčí části si žáci vyzkouší, jak vystavět svět komiksového příběhu, jak ho pojmenovat, kým a čím ho zaplnit. Seznámí se s pravidly komiksové řeči, způsoby komiksového vyprávění i možnostmi komiksové stylizace. Společně vypátrají, kdo všechno se na tvorbě komiksů podílí, proč nevznikají pouze komiksy pro děti a kvůli čemu má komiks tolik ráda reklama. (do 6. třídy ZŠ)  

Ohlasy

Dne 18. května 2016 nás navštívila spisovatelka Klára Smolíková, která dětem velmi poutavou formou přiblížila, jak vznikala ve středověku města. Vysvětlila dětem, jakou roli v obraně města hrály hradby a proč vypadají právě tak, jak vypadají. Jak se žilo lidem v tehdejší době a jaká řemesla lidé provozovali.

Základní škola a Mateřská škola v Čechách pod Kosířem

Už její příchod do knihovny byl plný úsměvů. V našem věku jsou nám komiksy velmi blízké. A s naší paní spisovatelkou jsme pronikli do tajemství a zákonitostí komiksu. Stali jsme se komiksovými postavami, zvládli jsme doplňovat „bubliny“.
ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA PARDUBICE - PARDUBIČKY

Ještě jednou děkuji za dnešní velmi podnětný seminář v Nymburce, který nadmíru předčil moje očekávání. Bohužel se v poslední době setkávám s nabídkou workshopů a seminářů, které mnohdy jsou, protože prostě jsou a protože jim někdo "nahoře" dal souhlas, že mohou být. O to více si vážím Vašeho profesionálního přístupu a především vlastních zkušeností, které jste nám v bohaté míře poskytla.
Iva Jelínková

V úterý 22. března nás navštívila spisovatelka Klára Smolíková, známá převážně svými dětskými komiksy. Byla to velice temperamentní a energická žena, takže i když beseda trvala téměř dvě hodiny, všichni jsme se náramně bavili. Nejenže nám bylo vysvětleno, jak komiksy vznikají, ale i odkud kam se čtou a dokonce jsme se mohli do určitého příběhu ponořit a vymyslet text. Děti si mohly na místě zakoupit komiksové knížky a i naše školní knihovna byla obohacena o pár výtisků. Bylo to skvělé a velmi poučné seznámení nejen s komiksem, ale i s jejich příjemnou autorkou. Děkujeme!

MŠ a ZŠ Lipno na Vltavou

Vaše "dílnička" děti plně pohltila. Ze zážitků jsme čerpali ještě celý následující den. Dokreslili a dotvořili jsme pracovní listy a pečlivě jsme je uložili k ostatním tak, aby si je na konci školního roku mohly děti schovat na památku. Děkujeme!!

Petra Ryšavá, ZŠ Štefánikova - Pardubice

A jak čtenářské dílny hodnotí sami žáci?

  • Beseda s Klárou Smolíkovou se mi moc líbila. Její knihu Vynálezce Alva mám doma. (Lukáš, 6.B)
  • Zaujalo mě to. Super. Hned jsem si koupila další komiks. (Martina, 6.B)
  • Myslel jsem, že to bude nudná prezentace komiksů, ale bylo to úžasné! Myslel jsem, že vytvořit komiks není zase tak náročné, ale teď vím, že je to pěkná dřina. Ale určitě se vyplatí. (Pavel, 6.B)
  • Moc mě bavily pracovní listy. (Veronika, 6.B)
  • Bylo to moc zajímavé, protože jsme nejen poslouchali, ale také jsme sami tvořili (malovali, psali, dělali obličeje, odpovídali…). (Gábina, 6.B)
  • Byla zábava, když jsme vymýšleli věty do bublin. (Kuba, 6.B)
  • Mně se beseda moc líbila. Paní Smolíkova byla strašně fajn. Její knížky znám. A teď už osobně i autorku. (Emílie, 6.A)
  • Na besedě s paní Smolíkovou se mi moc líbilo. Klára Smolíková byla moc milá a vtipná. (Jana, 6.A)
  • Bylo to super. Hlavně jak jsme chodili k tabuli a dělali různé obličeje. (Jirka, 6.A)
  • Paní spisovatelka byla moc hodná, příjemná. Vysvětlila nám pravidla při tvorbě komiksů. Ukázala nám knížky i časopisy. Ráda si nějakou půjčím a přečtu. (Míša, 6.A)

Kalendář