Obrazy, které zůstávají v hlavě, a aktivity, jež otevírají knihu
Ilustrace v dětských knihách mají obrovskou sílu – mohou čtenáře přitáhnout, nadchnout, ale i odradit. Ve svém novém textu se na ně dívám z různých úhlů: očima čtenářky, spisovatelky, komiksové scenáristky, autorky výstav i příležitostné koloristky.
Vzpomínám na vlastní bedlivé prohlížení knížek v dětství, kdy se mi oblíbené obrázky nesmazatelně vpálily do paměti – a vybavím si je dodnes.
Každý, kdo podporuje dětské čtenářství, si občas klade otázky:
📌 Proč některé ilustrace děti přitahují a jiné ne?
📌 Jak pomáhají rozvíjet slovní zásobu, představivost a čtenářské návyky?
📌 Co může vzniknout ze spolupráce autora a ilustrátora?
Ve článku sdílím osobní zkušenosti, tipy na aktivity, které propojují text s výtvarnem, a také přehled aktuálně dostupných putovních výstav – jako další inspiraci pro knihovny, školy i rodiče.
👉 Celý text najdete tady:
Cesty za čtenáři 08/2025: Ilustrace jako brána ke čtení